Thursday, April 03, 2008

Centranthus calcitrapa

... heb ik al eens "opgevoerd" in mijn blog , maar gisteren ontdekte ik achteraan in de tuin een "kolonietje" van deze mooie bloempjes en 'k wou ze graag nog eens met jullie delen - ze hebben blijkbaar niet geleden van het "tuinkonijn" dat in hun buurt nogal huisgehouden heeft op zoek naar een plek om een hol of pijp te graven - misschien hebben de keutels die het beestje er achtergelaten heeft wel voor bruikbare mest gezorgd ...





Och ja, de naam calcitrapa verwijst naar een soort knots of goedendag, doch ik stuur jullie een goedenavond!

4 comments:

Anonymous said...

Schone bloempjes, ik vermoed dat ge eens geneusd hebt in de Dictionnaire Etymomogique de Botanique die ook bij mij steeds in de nabijheid ligt (met uiteraard eeuwigen dank). Dat (wild) tuinkonijn is wel een gevaar voor het zwembad. Stel u voor dat het een tunnelcomplex graaft onder uw aquatieke voorziening. Wat een complex zal er dan ontstaan?

Marrek O'Polo said...

Je mag trots zijn op die knots van een bloem...
En ja, als 't konijn de weg vindt onder jouw aquarium ...
boer let op je kippen!!!
Euhhh... of zoiets!

MP

Marrek O'Polo said...
This comment has been removed by the author.
Kernijn said...

Hoy,zo'n vaart zal het wel niet lopen om te graven onder het zwembad,veel te veel rotsen,dan liever onder de sauna,en wat de bloemkens betreft,die laat ik staan anders kunnen ze niet meer op de blogspot komen.groetjes aan iedereen en tot later.