Friday, March 31, 2006

De doktoor

... schreef voor : Voltarène pillen en Voltarène zalf te gebruiken tweemaal per dag wegens ontstoken pees aan het gewricht van de rechter-grote-teen !

Dit is het resultaat van een combinatie van faktoren natuurlijk, genoemd gewricht had enigszins te lijden gehad van de tocht van vorige week, maar liet zich noch voelen, noch horen. Maar gisteren ben ik wel zevenenzeventig keren op en af de ladder geklommen bij de afwerking aan de buitenkant van de veranda, regelmatig op één voet (de rechter natuurlijk) steunend op zo'n smalle sport van een aluminium ladder. En vanmorgen bij het wakker worden had mijn voet, en ik dus ook, helemaal nog wel, het goed zitten. Met de nodige pijn bij bewegen en wat weet ik nog allemaal meer. Dat werd dus een bezoek aan de doktoor van uit de titel - met wat hij voorschreef weet ik een paar dagen me bezig te houden zonder al te veel verplaatsingen of die poot begint weer op te spelen, en over een kleine drie weken wil ik eigenlijk opnieuw op pad ...

Wat me dan weer doet denken dat ik nog "een evaluatie" beloofd had. Sta me toe die voor één van de volgende blogs te houden, en neem genoegen met een paar foto's.

De eerste toont de Portes de Valbelle vanuit een ander oogpunt dan de foto die jullie al een paar dagen geleden te zien hebben gekregen. De geur en smaak van de Saint Nectaire die ik kort na deze foto heb mogen genieten moeten jullie er maar bij denken ...

En de twee volgende zijn voor de Brigand-meegebracht-door-Robert gemaakt , toen ik boven op de Pic des Mouches geraakt was, en nog eens terugkeek naar La Sainte Baume, twee dagen ervoor verlaten. " En de grot van de Heilige Marie-Madeleine bezocht ?" hoor ik al iemand vragen . Nee dus ! Toen ik boven geraakt was die donderdag, en al stilaan nar de hostellerie aan het afdalen was kwam ik dat bordje tegen dat naar boven wees voor de grot ! De moed om daarheen te klimmen ontbrak me, wat zoveel wil zeggen dat ik er een andere keer nog wel eens zal moeten heengaan - van de noordkant uit dan wel, dan is het pad "een aardig stukske" minder zwaar! En die noordkant is per voertuig te bereiken - een paar honderd trappen naar boven, tussen beukebomen en hulststruiken wandelend, en je bent er , in de Sainte Baume ( en dat woord betekent gewoon Sainte Grotte in gewoon Frans) .

Beste groeten uit Lenteland !

1 comment:

Marrek O'Polo said...

pjottr,

verzorg je teen maar heel goed!!!
die ga je niet kunnen missen bij je volgende tocht! maak maar een mooi evaluatierapport, je hebt alle tijd: ik kijk er al naar uit!

marco polo