Monday, March 06, 2006

Maartse middag

't Is weeral enige tijd geleden dat er nieuws uit Pijnpittendorp kwam, dus hoog tijd om nog eens iets van ons te laten horen. Ons zijnde mijn schoenen en ik.

Schoenen ? Ja, ze moeten nog steeds wat ingelopen worden, gisteren hebben we ons daarom op pad begeven, eerst naar beneden, ttz. het dorp in om brood en lectuur : de "Var-Matin" voor het nieuws uit de buurt, "Marianne" voor de commentaar op het nieuws in Frankrijk en omliggende werelddelen en het bijvoegsel bij Var-Matin om te weten naar welke tevee-programma's er zeker niet moet worden gekeken ! Terug via de wijngaarden, zowat vier kilometer alles bij elkaar, juist voldoende om smakelijk te eten.

Namiddagactiviteit ? Proberen het geknars dat de linkerschoen (zie één van de vorige blogs voor de foto!) nog steeds maakt weg te stappen. Dus eerst richting Flassans, zo'n drie kilometer langs de Départementale 78 noordwaarts. Dan een zand-en stenenpad linksaf richting "La Bastide Vieille" , stillekesaan stijgen , en nog stijgen , en nog wat stijgen tot ... de besneeuwde toppen van de Alpen in het noorden zichtbaar worden. En dan blijven we een eindje op die hoogte van zo'n kleine vierhonderd meter doorwandelen, om stilaan te gaan afdalen richting ... Pignans. Na zowat acht kilometer was het geknars al een stuk beter, geknars van de schoenen weliswaar - mijn gewrichten lieten zich niet horen ! Ik zal ze, de schoenen dan, toch maar eens op wat olijfolie trakteren, wie weet helpt dat niet om van dat geluid af te geraken.

Ondertussen heb ik me vanmorgen bezig gehouden met het voorbereiden van de schilderwerken die me te wachten staan in de veranda, pluggen uit de muur halen, gaten stoppen met plaaster en dat soort van klussen, en nu , gezien het middag is , even de post nagaan, en ... jullie lezers veel maartse groeten sturen : de zon schijnt, de mistral blaast serieus door, hij houdt de lucht helder en de druivelaars gezond, en wij gaan dadelijk een stukje baguette besmeren met rillette d'oie, en nadien nog een stukske caillette verorberen ! Bon appétit !

2 comments:

Marrek O'Polo said...

dear pjottr,
laat de schoenen maar piepen, want volgens het oude gezegde lopen die het langst! tenzij je er snel moet zijn, dan is lang lopen geen optie natuurlijk.
bij deze toch even een reminder: 't is al de tiende, dus voor aloysius primus nog sclechts 5 dagen te gaan !!!
ik hoop dat onze opperblogger nog eens met een voltreffer kan scoren: eigenlijk zit ik er wel wat op te wachten.
ondertussen wens ik jou nog een prettige voortzetting: smeer je kuiten maar eens goed in !!!

marco polo

Marrek O'Polo said...

... s l e c h t s ...