Friday, March 17, 2006

Vertrekken ?

Ja, dat is de vraag - geweest ! Oorspronkelijk zou ik morgen , zaterdag, op pad gegaan zijn. Helaas, de weersvoorspellingen voor de komende dagen zijn niet echt positief te noemen, zaterdag grijs met kans op buien, zondag héél grijs én buien, vanaf maandag zou het beter worden. En wat doen we dan ? Afwachten, want er staat op het einde van de etappe toch niemand met een kontrakt dat dringend getekend moet worden, dus ...

Anderzijds vindt Robert, mijn vriend en buur van hierover, het al gelijk of hij me op een maandag, een dinsdag of een vrijdag komt ophalen, dus ...

En om jullie enig idee te geven van wat me te wachten staat zal ik hierbij de geplande etappes even noteren , zonder vermelding van de hoogteverschillen, want daar wil ik niet te lang bij stilstaan... maar wel met aanduiding van de afstanden die voor het ogenblik "goed doenbaar " lijken . Eens dat ik onderweg ben krijgen jullie de evaluatie wel te lezen, 'k heb een sisteempje bedacht om zelfs zonder cybercafé in de buurt toch iets door te sturen. En, beloofd, als het niet goed verloopt, dan lezen jullie het hier ook !

Bon, we vertrekken dus op dag X, voor de eerste etappe die hier in Pignans start, maar ik zal ze toch maar met het cijfer 1 aanduiden :

1 Pignans - Rocbaron , 15 km langs GR 9 ( GR staat voor Sentier de Grande Randonnée - wit-rode streepkes op de bomen of rotsen of muren of bankzitters of al wat niet beweegt ).

2 Rocbaron - Belgentier , 11 km
`
3 Belgentier - Signes , 14 km

4 Signes - Sainte-Baume / Plan d' Aups , 15 km

5 Plan d'Aups - Saint Zacharie , 11 km

6 Saint Zacharie - Puyloubier , 20 km

7 Puyloubier - Le Prieuré te Vauvenargues , 10 km ( Le Prieuré ligt helemaal boven op de Montagne Ste Victoire - zie Cézanne ...)

Dat er een paar maal ( o.m. etappes 1, 2, 4, 7 ) stukken bijzijn op het pad waar de stijgingsgraad 100 meter op minder dan één kilometer bedraagt zal duidelijk maken waarom ik eigenlijk niet al te veel bagage wil meenemen...

Het wordt tijd om jullie allen veel moed te wensen voor de komende dagen, en voor mij hetzelfde !

1 comment:

spaghetti said...

In bocca a lupo of ...bonne chance zoals jullie daar zeggen.
Ingrita en ik wensen je veel stapgenot en doorzetting in de moeilijke momenten om je doel te bereiken!