Monday, March 27, 2006

Terug thuis

En al van gisteravond, maar bloggen zat er nog niet in - even terug wennen en een hapje gaan eten met mijn vriend Robert, kwestie van bij te praten - waarbij hij zoals gewoonlijk het leeuwendeel voor zijn rekening nam... Ik maak dat een andere keer wel goe : dan krijgt hij het woord niet !

Zaterdag was een lange tocht , daar de Chambre d'Hôte in Puyloubier geen avondmaal schafte ( wist ik wel op voorhand) en op drie kilometer van het dorp lag, schitterend plekje, maar nogal steil naar boven, moest er bij de goeie 20 km van de tocht nog eens driemaal drie bij ... enfin, we weten nu dat we dat aankunnen!

Weer nog altijd zonnig, gisteren ook, en gisteren was het opnieuw " Omhoog !", daar waar de arend vliegt , en de mannen met hun parapente ondertussen ook. Ik ben tot op het hoogste topje van de Sainte-Victoire geraakt, de Pic des Mouches, toch ook weeral 1100 meter boven de zeespiegel, en nadien terug dalwaarts, maar dan aan de noordzijde van het massief waar mijn vriend Robert me zou opwachten - en dat ook plichtsgetrouw deed, met een verrassing , die wel duide lijk zal blijken uit de foto's hierbij.

Van foto's gesproken, er komen er enkele mee nu, en morgen of overmorgen wellicht nog enkele, wat er vandaag al bij is : De Portes de Valbelle, op weg naar Signes, mij nog steeds onbekende bloempjes, maar ik vind hun naam nog wel, een foto van de lunch op tocht, de montagne Sainte Victoire van Cézanne en alle Provençalen, samen met de Sainte-Baume één van de mythische plekken hier in het zuiden, wat me er doet aan denken dat ik de Ventoux ook eens een keer op zal moeten ...

Zo, dat is het zowat voor het ogenblik - evaluatie komt later , en wellicht kan ik , na reakties van lezers ook eens beginnen denken aan een "functionerings-blog" .....

A bientôt - même lieu, autre temps !


En een dik uur later - nu is het half twee voorbij is er nog altijd geen enkel fotootje doorgestuurd - straks opnieuw proberen, jullie hebben ze tegoed !

No comments: