Monday, June 23, 2008

Yildiz haar reactie

Een man uit Kapellen
had ons hondje toch zo graag
Hij floot en speelde vele malen
voor ons het zien echt waard.

Deze man was plots verdwenen
onze hond deed vreselijk naar
"waar is mijn speelmakker gebleven"
de kip bleef eenzaam liggen daar

Wat me wel is bijgebleven
ja, het klinkt wat raar
het zien spelen van een hondje
zelfs met kip, is de moeite waard

Waar is de kip nu toch gebleven?
Is de vos hier echt geweest...
was het verhaal niet 2-ledig
een hond met kip is een provençaals beest

Wat er ook gebeuren mag
ik weet hoe zij het ziet
we gaan met haar op een zonnige dag
naar de kippenren op bezoek!

3 comments:

Anonymous said...

Daar kan ik als karamellenverzenmaker een ferme punt aan zuigen. Onvermoede talenten resideren daar in Pignans. Geef de lieve auteur maar een dikke poot, het baasje een frisse pint, het bazinnetje een dikke kus.

peterpignans said...

Noteer wel, beste, dat de auteur en het baasje één en dezelfde persoon zijn - dit was een gastbijdrage namelijk.
De opdrachten die je doorgeeft worden uiteraard opgevolgd !

Anonymous said...

Twijfel was gerezen of dan wel het baasje of het bazinnetje de pleger was. Ik speelde het dan maar door aan de vrolijke viervoeter.