Sunday, December 04, 2005

Eindelijk !

Na mijn zaterdagse probeersels, die uiteindelijk geleid hebben tot het kunnen aanduiden van "links" waardoor de geschriften van vrienden ook u , lezer van Aludesnieuws, niet gespeend blijven is het tijd om in het kort enige zondagse bezigheden toe te lichten.

Niet elke zondag verloopt zoals deze , maar gewoonlijk is het toch op zondag dat er een beetje geluierikt kan worden. Vandaag dus ook, tussen de bezigheden in dan . En wat die dan wel geweest zijn ? Eén : proberen het pompje dat vorig jaar het plonsbadje hielp helder houden opzoeken en aansluiten - een gevolg van problemen met de filterinstallatie die het voor het ogenblik heeft opgegeven. Twee : de bodem van het zwembad stofzuigen met behulp van dat eerder genoemde pompje.

Drie : een demi-resto gaan halen bij de bakker, en een krant daarnaast. Over de zalm en coppa-chiffonade bij dat brood niks dan lof ! Vierde aktiviteit van de zondag : nog wat door-stofzuigen.

Vijf, en de vijf maakt mijn dag helemaal goed : eindelijk mijn zelfgeknutselde vis op zijn plaats gehangen - naast één van de ramen van de veranda - en zie zelf maar : hangt die daar niet goed ?

Allemaal beste zondagavondgroeten vanuit Pignans dat vandaag grotendeels zonnig was, en heel de dag brom-vol stond van het geluid van tientallen Harley-Davidsons die voor de Téléthon (zeg maar Kom op tegen Kanker à la française) toertjes reden met wie achterop tegen betaling mee wou. Geef mij maar mijn Little H die ook over de paadjes vol keien en stenen rijdt en dat zonder lawaai ...

1 comment:

Marrek O'Polo said...

Knappe vis
Die vannacht gevangen is ???

Marco Polo