Monday, September 10, 2007

Terug uit de Rockies

Eindelijk is het gelukt, ik zal toch maar eens een cursus Windows,Picasa, file-names, my documents en wat nog meer copiez-collez moeten gaan volgen ... En zeggen dat mijn Apple-tje dat opzoeken en downloaden en doorsturen zo vanzelf kan dat ik al die PC-muizenissen totaal vergeten was.
Enfin , de foto`s uit de Rockies zijn er , met in volgorde van verschijnen : Mount Rundle in Banff, de eerste avond gefotografeerd met op de voorgrond een beetje Bow River. `s Anderendaags Sulphur Mountain te voet opgewandeld - hiken heten ze dat hier - langs een breed pad naar boven, een stukske boven de 2000 meter en nadien weer terug dalwaarts , om in Banff een stukske te gaan eten. De dag nadien een blein/blijn? aan mijn rechterhiel, wat maakte dat ik dan maar per brommer naar Lake Louise getuft ben - zie achteruitkijkspiegel - met Castle Mountain voor de Kasteelbier-liefhebbers op de achtergrond. Derde foto is het smeltwatermeer van Lake Louise, gevoed door zes gletsjers en koud, koud, koud dat dat water is ! En de uiteindelijke foto is de Athabasca Rivier gezien vanop Old Fort Hill nabij Jasper, waar ik na drie dagen Banff per bus heen trok. Ik stuur dit blogske al maar door, en hoop in de volgende de beestige toer te kunnen opgaan ...




1 comment:

vero.nick said...

in vlaanderen zou het "blein" zijn, in olland "blaar", in 't west-vloams een "blinne", maar als je 't wat beter wil doen klinken : 't is "bulla" in 't latijn...
gene "compeed" mee?
tip : steek er altijd eentje onder de binnenzool van je "stappers" - just in case...
geniet van al het moois!
v