Sunday, September 09, 2007

Rare beesten

... de wapitis die ik vanmorgen op mijn fietstocht naar Maligne Canyon bij Jasper mocht ontmoeten. Toen ik een geluid hoorde , vlakbij de Transcanada Highway, dat het midden hield tussen een hoog schril gefluit van een stoomtrein en het snerpen van ijzer op ijzer, was het laatste waar ik aan dacht een soort van groot hert. Nochtans was het dat! Een mannetje ( ik schat zowat 250 tot 300 kilo zwaar, en zeker zo groot als een flinke pony) dat duidelijk zijn madam aan het terugroepen was van God weet welke bezigheid.

Een paar kilometer verder, langs de Athabasca rivier, op laat ons zeggen `ongevaarlijke afstand` kwam er een ander exemplaar van die dieren zich laten horen, deze keer was ik voorbereid, en de kleine camera die mee mocht ook. Dus ook daarvan krijgen jullie nog een prentje, een dezer dagen.

Morgen per Greyhound naar Vancouver terug, een reis van een uur of elf, `k zal maar zorgen voor genoeg broodjes voor onderweg.

Beste groeten voor jullie allen en de foto`s komen er binnenkort aan.

1 comment:

Marrek O'Polo said...

Pjottr,
ben voor alle zekerheid al eens gaan googelen naar zo'n wapiti.
Ja: wa-pit-ie !!?
Ik wacht toch maar liever op jouw foto's...

MP