Monday, June 18, 2007

Vide-grenier ...




... et brocante in Pijnappeldorp - want zo zou het eigenlijk moeten heten ... en niet Pijnpittendorp zoals ik het meestal heet. De reden hiervoor is gewoon een omwisseling van een a in een o - waarbij een pignon een pijnpit is ! Dit alles schoot me slechts heel onlangs te binnen, en 'k vond dat de waarheid ook wel eens mocht gezegd worden.

Maar daarvoor lezen en kijken jullie niet - plaatjes eerder dan praatjes, en zo zie ik mijn blog ook. Dus : brocante en vide-grenier in mijn adoptie-dorp ! Kijken maar.

2 comments:

Marrek O'Polo said...

Pjottr,

als het een appel met pit is mag dat geen probleem zijn.
Mooie beeldjes trouwens onder die zuiderse zon. En wat ik mij afvraag: heb je iets gevonden tussen al die brocanterie ?
Cadeautje voor de kleinkinderen ..?
Een of ander atribuut om je woonst te versieren .. ?
Ik ben benieuwd.

MP

peterpignans said...

Dag Maat,
Op je vraag "Iets gevonden ?" is het antwoord kort en krachtig :"Nee". De kleinkinderen hebben al vanalles, en een origineel item was niet te bespeuren. Portemonnee bleef dus dicht, ook voor mezelf.
'k Heb zelfs geen boek meegebracht - er liggen er nog enkele die regelmatig worden bezocht : De Wereld, van Plinius, De Voorspellingen van Nostradamus met commentaar door Jean-Paul Clébert, Les Voiles Latines om wat te kunnen dromen, en het prachtige fotoverhaal "Dartmoor" van Richard Long , verslag van een reeks wandelingen daar in de moors van Noord-Engeland. Maar prentjes leverde de rommelmarkt dus wel op!
Groeten aan alle lieverds !