Thursday, May 14, 2009

Vliegende juweeltjes

... zijn ze alledrie, en dat ze op de dezelfde bloempjes hun honing komen halen, bloemen die het in mijn vrij wilde tuin het heel goed doen, dat is natuurlijk mooi meegenomen. Wat hun namen betreft, ik zal me moeten beperken tot gissen , in ieder geval heet de bloemrijke plant Centranthus ruber, daarvan ben ik wel zeker.




Knoopjeskruidparelmoervlinder is alvast de naam van nummertje een, de langste naam van het trio ...





... over de naam van dit Landkaartje heb ik een beetje twijfel ... ik kan "het kaartje" niet goed ontwaren, en hem op een speld prikken doe ik toch niet ...





... maar de laatste in het rijtje is dan weer beslist de Koninginnepage. En ze mogen alledrie nog dikwijls om brandstof komen !

4 comments:

magdvr said...

Heel mooi Peter, ik heb de laatste vlinder ook nog in verschillende stadia;-)

Marrek O'Polo said...

Prachtig fotowerk Pjottr!!
Uw vlinderkes blijven wel flink stilzitten! Zou de landkaartvlinder die van Ooit kunnen zijn...??

peterpignans said...

Hej Marco, jij tankt toch ook niet al rijdend ...

Marrek O'Polo said...

Neen, alleen af en toe telefoneren... al mag dat eigenlijk-feitelijk niet!!!