Sunday, May 17, 2009

De ruïne

... die je zien kan wanneer je van Les Aludes naar Flassans rijdt intrigeerde me al een hele tijd ... eigenlijk sinds er een jaar geleden serieus "gedébroussailleerd" werd, en je ze eindelijk kon zien ...





... en toen ik daarstraks naar boven reed met 'Little Red Honda" en aan de overkant van de baan Blanquefort zag liggen, was ik er bijna ...





... want langs de Chapelle Ste Agathe geraakte ik er niet, dus moest ik wat verder een pad proberen te vinden om bij de Middeleeuwse stenen te geraken ...





... stenen die daar nog staan als stille getuigen van wat ooit een plaats van rijkdom en macht moet geweest zijn. Die tijden zijn lang voorbij ...


3 comments:

Anonymous said...

Een idee wat het eigenlijk ooit geweest is? Burcht, klooster of zo?

magdvr said...

en waarom staat het er nog? geklasseerd kan je het echt niet noemen.

peterpignans said...

Jullie weten er evenveel van als ik voor het ogenblik ...

Er is dus speurwerk te doen ...