Wednesday, January 14, 2009

De vliegende Ezel

Rare titel ? Pseudoniem voor deze jongen ? Zou best kunnen - vliegen doe ik wel eens meer , de rest klopt ook ... al zeg ik het zelf. Maar nee , dat is toch niet waar ik naar verwijzen wou in dit blogje. Jullie hebben recht op een verhaal.

Gisteren namiddag moesten er een paar boodschappen gedaan worden, eentje daarvan voerde me naar het wijnhuis van Gonfaron, waar de Maîtres-Vignerons de Gonfaron een riante verkoopplaats bij hun Cave coöpérative hebben laten bouwen. En waar ze hun lekkere witte wijn maken, trouwens ook de rosé en de rode zijn best te genieten, daar niet van.



Gezien mijn Yammeke me niet direkt tegenspreekt als het gaat om een toerke te doen, en een klein fototoestel als mijn Pentaxke niks weegt, was dat laatste dus ook van de partij. En wie vonden we bij het binnenstappen, en ook nog bij het buitenstappen natuurlijk ? Juist, zie prentje.



Een ezel met vleugels - dat vraagt enige verklaring , en die hoopte ik te vinden in onderhavig boekwerk - een schat aan wetenswaardigheden - de Guide Noir .




Helaas, de Guide de la Provence Mystérieuse bleef stom. Geen vermelding van Gonfaron, niks over de Vliegende Ezel, zelfs niet over gelijk welke ezel. Vanalles over de Drac van Draguignan, over de Tarasque van Tarascon, over Sainte-Roseline die na honderden jaren nog lekker ruikt , niks over de Ezel met Vleugels ...


Maar daar dit blogmaken nu al lang genoeg geduurd heeft, stopt de schrijver er voor vandaag mee, en laat jullie allemaal even smachten naar het ware verhaal van de Gepluimde Ezel , dat ik een volgende keer wel vertellen zal !

4 comments:

Kernijn said...

Hoe zit dit in elkaar eerst een vliegende ezel en nadien een gepluimde ezel,had hij dan pluimen?

peterpignans said...

Vleugels aan levende dieren hebben altijd pluimen !

Marrek O'Polo said...

Ge houdt ons wel in spanning, Pjottr!!! Pluim die ezel snel, en voor de pinnen met dat gevogelte!

Anonymous said...

Toch is er een levend (zoog)dier dat vliegt en geen pluimen heeft....