Sunday, August 03, 2008

Toeristje spelen...

... moet al eens kunnen op een mooie zondagmorgen. De boog kan niet altijd gespannen staan, het bijltje moet al eens neergelegd, we moeten nu en dan iemand anders de aardappels laten schillen, kortom ik was wat lui vanmorgen . En toen schoot me te binnen dat ik wellicht in Bormes-les-Mimosas een kleinigheidje zou vinden waar ik al enige dagen naar aan het uitkijken was.

Dus helmpje op, Little Red Honda uit het tuinhuis gehaald en via de kleine wegeltjes door de Maures naar Bormes.




De kleine wegeltjes klimmen naar de Col de Babaou, om dan af te dalen naar de Col de Gratteloup en zo tot in Bormes. Voordeel van dit soort wegen is dat je zeer weinig gemotoriseerd verkeer ontmoet, maar op een zondagvoormiddag midden in de vakantie krioelt het er bijna van de cyclo-toeristen - en wie de Varois en andere Provençalen zo wat kent en hun rijgewoontes , weet dat je maar beter goed rechts van de baan blijft rijden - die mannen vliegen door de bochten alsof er niemand van de andere kant komen kan. Enfin, geen ongelukken gehad, wel tijd voor een paar foto's, die volgen. En wie er nog nooit was, die moet maar eens afkomen !



2 comments:

Marrek O'Polo said...

Lijkt me een prima tochtje om een rum-kater te verdrijven...

MP

peterpignans said...

Hela , die kater was de mijne niet ...