Wednesday, August 27, 2008

La Route des Grandes Alpes

Over die bestemming was er al tijdens ons tripje door de Gorges du Tarn gesproken, en een dag of drie geleden vertrokken we hier uit Pijnpittendorp noordwaarts. We ? Bruno de "Witte" uit Hombeek, Thierry BMW uit Mechelen, Pascal de kleinste van het stel maar niet de traagste, dat was ikzelf - en vijfde man Paul GS 750 uit 1972 of daaromtrent hebben we na twintig kilometer met pijn in het hart moeten zien terugrijden. Zijn ouwe Suzuki draaide nog slechts op twee van de vier cilinders ... later zou blijken dat hij de juiste beslissing had genomen - het werd een zeer mooie maar niet te onderschatten belevenis.





En als je Route des Grandes Alpes leest, dan heb je al begrepen dat er cols op het programma staan. De eerste echte voor ons was de Col de Valberg - ergens bij de 1600 meter boven zeeniveau, en het aantal bochten , incluis haarspeldbochten, dat hebben we maar niet geteld. Thierry kloeg over pijnlijke polsen 's avonds, gelukkig konden we hem met een placebo van de pijn helpen s'anderendaags ...



Overnachting in Beuil, en de volgende morgen op naar de mooiste col van onze reis , de Col de la Cayolle - gewoon schitterend , en dat nog mogen doen met het mooiste weer dat men zich kan voorstellen ... en met heel goede kameraden , dat maakt de pret dubbel ! Om de Cayolle te bereiken moesten we wel terug naar het stadje Guillaumes, waar een overblijfsel van een oude burcht klaar staat om gefotografeerd te worden.




Schreef ik al dat we prachtig weer hadden ?



En hier de vier op een rij , enigszins scheef staand, dat was omdat ik het statiefje voor mijn Pentaxke vergeten was ... en niet omdat er de avond tevoren ...vul maar zelf in !




Jullie hebben nog een aflevering tegoed, dat is voor wat later - alvast beste groeten van hij die terug veilig en wel in Pijnpittendorp aangekomen is, terwijl de drie anderen op weg naar Belgarije zijn. Ik heb ze alvast goede reis gewenst.

4 comments:

Anonymous said...

Prachtige foto's, een onvergetelijke trip denk ik zo in mijn eigens.

Anonymous said...

Ik ben juist terug van de Alpen (Jausier). Afgelopen zondag stond ik ook op de top van de Col de Cayolle. We hebben elkaar daar dus net gemist peins ik.

peterpignans said...

Binnenkort een vervolg op deze blog - met bewegende beelden nog wel !
Voor Luc : jij was er voor ons - wij waren er maandag
pas ... Grtz jullie allen !

bruno said...

Spijtig dat onze Joe Bar pur sang (De Pol GS750) er ni bij was, ik zou zen rode bottekes wel willen zien afschuren in de bochten.