Sunday, March 09, 2008

Saint-Quinis

Daar wou ik gisteren naartoe - een kapel op een rotsrichel zowat 600 meter hoog, via een pad niet echt geschikt voor de meeste voertuigen. In het begin bracht mijn rood motortje me vlot op weg, maar de laatste paar kilometer moet je te voet doen - er is een niet te miskennen barrière van stevig hout die dat duidelijk maakt. Doch eens boven, wat een uitzicht !




De kapel zelf is "maar" een paar eeuwen oud, maar haar oorsprong, en dat van het kloostertje dat er bij hoort, ligt in een heel ver verleden - dat vindt de nieuwsgierige lezer wel via de link hierboven.



En ook al regende het vandaag - God zij dank ! - gisteren vond ik bij het naar boven klimmen er een hele hoop van. Van wat dan ? Van de wilde crocus - juiste soort nog nader te bepalen - die het daar tussen de stenen en gevallen bladeren helemaal naar zijn zin had !

2 comments:

Kernijn said...

Die krokus doe me denken aan blote begijnen,alleen bloeien die in de zomer,fantastish uitzicht van daar boven,hoe doe je dat toch weer van telkens iets nieuws te vinden?Tot later en nog veel plezier

Marrek O'Polo said...

Is de reis naar Belgarije gelukt deze week, en wil dat zeggen dat je een poosje in deze ondefiniëerbare omgeving resideert? Dan ben je bij deze uitgenodigd voor het einde-trimester etentje in 't Koetshuis. Vrijdag a.s. om 12 uur.
Ik bel je nog.

MP