Monday, March 24, 2008

Paashaan

Ja, je leest hem juist, de titel. Paashaan, met een "n" en geen "s" - in Königsleiten hebben ze Paashanen om de lente en Pasen te vieren. Dit bijzondere exemplaar vond ik vlakbij een van de restaurants in het dorpsmidden en dacht al direkt aan ... jullie en mijn blog. Titel gevonden, dus uitkijken naar ander pluimvee. De oogst was niet echt spectaculair, maar hier en daar op de nok van een chalet - een Hütte eigenlijk - stond er toch een te pronken.








De klassieke prentjes van een wintersportvakantie staan uiteraard ook op mijn harde schijf. Maar die kennen jullie allemaal wel van eigen werk of van brochures, dus laat ik ze achterwege.
Onze ijskast, zeg maar eerder sneeuwkast, mét inhoud wou ik wel even tonen - goedkoop en ekologisch zeer verantwoord koelen... Zum Wohl



En daar Witte Donderdag dit jaar Volle Maan Donderdag was krijgen jullie dit laatste beeld van Königsleiten by night ook nog mee. Uiteraard met mijn beste Paaswensen, ook al komen ze dan aan als de klassieke vijgen ...

2 comments:

koortemmer said...

Moet toegeven met pijn in het hart, want ons verlof is reeds ten einde, het was een fantastisch verlof. Zelfs niet skiërs kwam goed aan hun trekken. Al was het maar voor de aperitief op het terras als het weer het toeliet. Entertainment werd geleid door Sofie. De mooiste kiekjes (nee nee, niet hanen) zijn natuurlijk te vinden op de lappentoppen van blogger en van ondergetekende maar om die te zien zullen jullie of een tripje moeten maken naar Pignans of naar Ekeren-Donk om bij een glaasje rode wijn van Barbeiranne (of was het toch van La Cressonière) te komen nagenieten. Grüs Gotttttttt.

Marrek O'Polo said...

Die Wünsche sind wiederumseitz !!
Of zoals men hier te lande zegt:
"Van 't zelfste!"

MP