Saturday, February 09, 2008

Pierre Alechinsky

Net op RTBF-televisie via satelliet een pracht van een reportage over Alechinsky gezien - en nu wil ik alleman die dit leest aansporen om rap naar het Museum voor Schone Kunsten in Brussel te gaan kijken naar de tentoonstelling die daar georganiseerd is ter gelegenheid van zijn 80ste verjaardag.

Ik doe er geen prentjes bij - via Google krijg je er genoeg te zien als je 's mans naam invoert ... - maar naar mijn mening is er een even groot verschil tussen een schilderij in het echt en een reproductie als tussen een cd of een uitvoering van een levende muzikant, groep of orkest. Je moet het meemaken ...

Gelukkig voor mij loopt de tentoonstelling nog tot einde maart, dus kan ik erheen - ergens half maart staat Belgarije op mijn programma - en er is maar één ding waar ik nu al wat spijt van heb ,ook al kan ik er niks aan doen - ik zal sommige kleuren niet "goed" zien - mijn rood-groen-blindheid gaat me waarschijnlijk wel parten spelen ... Tant pis , zeggen we hier ! 't Kan maar erg zijn , lijkt me nog de beste vertaling !

1 comment:

AL said...

hela peter,

merci voor de alechinsky tip! en dat die helemaal uit het zuiden van frankrijk moet komen! als ik ga stuur ik wel aantal fotokes door.

nog wat late beste wensen ook voor 2008!
en groetjes vanuit mistig antwerpen