Thursday, January 31, 2008

Weer thuis ...

... na enkele dagen Catalonië en terug wat gewoon worden aan Pijnpittendorp, wordt het tijd om de bloggewoonte weer op te nemen.

En daar er me nog een paar foto's van ginder overbleven, namelijk van het romaanse kerkje van een onooglijk dorp boven op een heuvel die me toch wel aan Les Maures deed denken. Heet het dorp toch wel Romanya zeker ! En kijk goed toe, Marco Polo, er hangen hier en daar wolkjes in de blauwe hemel ...

Wat er op de tweede foto te zien is deed me dan weer denken aan Obelix en de andere Galliërs - en ook dolmens en menhirs zijn hier en daar bij ons in de Provence te vinden ... Echt vreemd dus niet, wel een plekje waar een mens stillekes wordt als ie denkt aan de mensen die dit soort monumenten duizenden jaren geleden oprichtten.





En oprichten, bouwen en inrichten liggen niet echt veel uit elkaar wat betekenis betreft. Daarom sluit ik met een foto van wat me de komende dagen gaat bezighouden : het inrichten van de sauna. En hoe graag ik ook vandaag al begonnen was, op de pakken hout die ik daarstraks haalde staat gemeld " Bij voorkeur vijf dagen laten liggen in de ruimte waar u dit hout zal gebruiken. " . Noem het pech, noem het geluk, ik zal een ander tijdverdrijf voor de volgende dagen moeten zoeken !


6 comments:

Marrek O'Polo said...

Dan maar enkele dolmens verleggen en menhirs verschuiven. Een mens moet niet te lang stilzitten hé Pjottr, tenzij dan aan z'n PC om te bloggen, foto's te bewerken of muziek (al dan niet legaal) te downloaden.
KD Lang is op dit moment een "hot-item" ten huize Polo...

MP

peterpignans said...

Darius Milhaud, Sam Vloemans, Oude muziek uit Girona, Bob Lanois, Champion Jack Dupree, Bob Dylan en Shostakovitch' piano-etudes spelen de laatste tijd veel hier.
En dan ben ik Eddie Vedder nog vergeten ( Into the Wild ) , muziek voor de gelijknamige film van Sean Penn die ik zeker moet zien ... als ik eens tijd vind ! Veel muziek leren kennen via Wouthje - mag ook eens gezegd vind ik !

Marrek O'Polo said...

Na de dank voor de blauwe luchten, nu van 't zelfde voor de muziektips. Ik copieer ze ambachtelijk manueel met potlood en leg ze binnen handbereik...

MP

Marrek O'Polo said...

Laat de sauna-planken nog maar een paar dagen rusten, dan heb je tijd om naar de film te gaan...

MP

vero.nick said...

moeten die houten plankjes niet nog heel lang liggen, willen ze aan saua-temperaturen wennen?

en als je nog een muziektip wil (we hoorden het al in gedachten spelen in pignans), seasick steve is zalig!

peterpignans said...

Zouden jullie die Steve eens niet een keertje kunnen meebrengen naar Pijnpittendorp om er samen naar te luisteren ?
Enne ... zo weinig nieuws op Branders73 ... Toch geen writer's block ?
Grtz.