Friday, January 25, 2008

Girona's kathedraal

... is eigenlijk pas zeer recent "afgewerkt" - de laatste details werden vorig jaar beëindigd. En aan die werken werd een beeld gewijd dat niet ver ervandaan te vinden is. Beeld dat ik jullie niet wou onthouden.



In de vorige blog verwees ik al naar het voor mij moeilijk te aanvaarden verbod op het maken van foto's binnen in de kerk , vooral omdat we toch geen flitslicht meer gebruiken ... het zal wel eerder met verkopen van postkaarten te maken hebben dan met wat anders. Kortom ... volgende twee beelden heb ik meegebracht - de liggende Christus vond ik zeer sterk , het retabel nadien vond ik zeer rijk ...




Er is nog meer op komst uit Catalonië, doch dat is voor een volgende blog. Geduld dus maar !

1 comment:

Marrek O'Polo said...

Ben je er zeker van dat die Christus zijn pijp aan Maarten heeft gegeven? Ziet er inderdaad redelijk fors uit...

MP