Wednesday, January 16, 2008

La Route des Cretes

... krijgen jullie op de volgende prentjes niet te zien.

Maar als je deze baan over de falaises tussen Cassis en La Ciotat volgt, hier en daar uitstapt, en het zonnetje van de partij is zoals gisteren, dan blijf je je ogen uitkijken ! En ook al probeerde ik op mijn foto's de merkwaardigste sites vast te leggen, het blijft proberen - het is er gewoon " te " , te onwerelds, te ver, te weids, te mooi, en voor wie hoogtevrees heeft ook nog te hoog en te diep en te steil en te duizelingwekkend ...




Wie graag vergelijkingen maakt, en een beetje fantasie aan de dag legt, komt er misschien mijn olifant wel tegen.



Anderen zoeken de horizont af om schepen en walvissen te kunnen vinden...



... en nog anderen zullen wellicht menen een versterkte burcht uit de Middeleeuwen te ontwaren. Bedrog dat alles, gewoon wat stenen, keien, rotsen zeg maar ! Kom zelf maar eens kijken, je zal je me moeten gelijk geven - het is er "te" !



P.S. Wie op de eerste letter 'e' van 'cretes' graag een accent circonflexe ziet staan zal het er zelf moeten opzetten , ergens kent blogger vandaag geen accenten ...

4 comments:

vero.nick said...

hier werkt dat wel hoor! Crêtes!!!

peterpignans said...

Merci V.N. Ik heb ze teruggevonden, de accenten. Maar zoals mijn 'prof de français' altijd zei : Op hoofdletters horen ze eigenlijk niet gezet te worden, tenzij er mogelijkheid van verwarring zou kunnen ontstaan ...

Marrek O'Polo said...

Nu je toch van verwarring spreekt... Deze nieuwsgierige vriend vraagt zich af of er naast te onwerelds, te ver, te weids, te mooi, te hoog, te diep, te steil en te duizelingwekkend nog andere "te"'s in aanmerking komen om de beschrijving van de Route des Crêtes te vervolledigen.
Ik herinner mij van de voorbije zomer dat het er soms "te" hard waait, en de weg dus afgesloten wordt door la police française ...

MP

tomdewith said...

ja de laatste keer stond ik ook voor een gesloten weg: mistral, je zou er maar eens af moeTEn waaien....