Tuesday, November 28, 2006

Stenen...

... zijn er nogal wat nodig voor het "werkje" waar ik me de laatste dagen aan wijd - onafgezien van maaltijden maken, wassen en strijken, zo nu en dan de vloer schoonmaken, want kunnen we dat werken noemen ?

Op het bijgaand beeld krijgen jullie er zowat een idee van : daar de "plage" van het zwembad reikt tot aan een hellinkje, dat niet echt "afgewerkt" kan heten, vond ik dat er dan best een muurke kon komen. En ik maar wachten tot het kwam !
Na lang wachten, en toch geen resultaat, ben ik begonnen er zelf eentje te stapelen, op de wijze die hier al honderden jaren beoefend wordt, en wat resulteert in een "restanque", zijnde een koud gestapeld muurke ! Koud in de betekenis van "zonder bindmiddel". Zowat overal in de heuvels en bossen, langs velden en wijngaarden vind je die, dus ze passen wel echt in het landschap - alleen verplaatsen doen ze zichzelf niet, wat ik voordien ook dacht ! En kabouters heb ik ook nog niet ontmoet, dus op hun hulp reken ik ook al niet meer. Met wat geluk , enig doorzettingsvermogen, goed weer en zonder ongelukken of andere tegenslag zou het tegen het einde van de week af moeten zijn - en dan krijgen jullie er nog een foto van !

Tot dan !

1 comment:

Marrek O'Polo said...

Pjottr,

ik kan je alleen maar feliciteren met je keuze voor dat stenenwerk: zoiets moet je niet jaarlijks snoeien !!!

Marco Polo