Saturday, November 18, 2006

Zei iemand "Herfst" ?

Na een zoveelste zonnige dag , en ook wel een nacht waar toch een beetje regen naar beneden kwam, is de vraag uit de titel er één die gesteld mag worden. De zon doet nog goed haar best, ook al zit ze heel wat lager op de horizon, wat meebrengt dat ze het zwembadwater niet warmer dan 17 graden krijgt, goed voor twee keer rondzwemmen en me dan rap afdrogen ... En toch twijfel ik nu en dan aan het seizoen , zoals een dag of twee terug, toen de sabelsprinkhaan zich ergens op één van de bloempotten kwam zetten, en gewillig poseerde voor een mooi portretje. Die krijgen we normaal maar alleen in de zomer te bewonderen...


Anderzijds kwam ik deze namiddag hier in de buurt toch wel echt duidelijke herfstboodschappers tegen in de vorm van een verzamelingske padde-n-stoelen, waarbij de vraag hoort : moet die "n" er tussen , of niet ? Zo rood-en-wit als die van Marco waren ze niet, maar ze stonden echt wel elegant te wachten ... waarschijnlijk tot straks de everzwijnen er komen van snoepen ! Maar misschien zijn ze ook wel oneetbaar, zelfs voor wilde varkens, en in ieder geval, ik waag me er niet aan, kwestie van niet voor een everzwijn door te gaan , je weet maar nooit gezien het ongelooflijk hoge aantal jagers die hier voor het ogenblik door bossen en velden trekken...

No comments: