Wednesday, December 10, 2008

Het blauw van EDF...



Daarstraks toen ik naar het dorp reed om een baguette en postzegels te halen viel dat blauw van de mannen die ons van stroom voorzien nogal op. Dat van Yves Klein in het Mamac is minder dikwijls te merken, en ik weet ook niet of EDF, de nationale (hoe lang nog ?) maatschappij voor stroomvoorziening dat blauw nog lang gaat blijven gebruiken, enfin , het was zowat het enige blauw vandaag, de hemel is grijs en de regen valt al meer dan twaalf uur uit de lucht, dus ... blauw van EDF in plaats van dat van de Var !



En wat die mannen daar aan het uitvoeren waren ? Een stuk luchtlijn van de stroomvoorziening moest worden uitgeschakeld, want ze vervangen die door ondergrondse kabels - enfin ze zijn er aan bezig, wat inhoudt dat er hier vlakbij nu al twee dagen een grote dieselgenerator staat te draaien om onze televisie en ijskast van stroom te voorzien.




Veel laten ze niet achter, ik dacht nog dat ze misschien een laddertje of zo zouden vergeten, maar nee, die worden na gebruik gedemonteerd en meegenomen voor een volgende klus.





Om te gaan "jutten" zal ik morgen of overmorgen na de regen nog maar eens naar de containers hier beneden wandelen ...

4 comments:

bruno said...

Mischien kom je wel één of andere Leatherman tegen.

Kernijn said...

Zeg ik dacht dat dit alleen aan de zee te doen is: Jutten,maar schijnbaar kennen ze dat ook in de Provence,moest je een ladder tekort hebben,ik heb er nog een,'t is wel een in hout en bestaat uit drie delen,hoog genoeg om boven het dak uit te steken.En dan is die gleuf in de weg degelijk om de elektrik onder de grond te steken?Zo moet je dan uw bomen ook niet meer snoeien,de takken kunnen dan niet meer in de draad groeien.

Anonymous said...

Kunnen die mannen van den elentriek de zon niet terug aansteken? En dan een gleufke tot hier graven, zodat wij ons wat kunnen verwarmen...

vero.nick said...

Goed portretfotooke Peter, precies 1ne uit de Joe Bar strips.