Friday, September 19, 2008

Chasteuil

Chasteuil is de naam van een klein gehucht in de buurt van Castellane van waaruit een heleboel tochten boven en naar de Verdon-canyon gemaakt kunnen worden. Daar de mensen die voor het moment hier logeren erheen wilden, en de Verdon niet kenden heb ik me "opgeofferd" hen te begeleiden... dat ik het me niet beklaagd heb blijkt allicht uit de foto's die volgen.




De Chambre d'hôtes de Chasteuil is eigenlijk een vroegere school die door de huidige bewoners is ingericht tot een zeer gezellig plekje, waar je niet alleen kan overnachten, maar ook aanschuiven aan de Table d'hôtes waar ze alleen streekeigen gerechten presenteren. In de verte kan je de Cadières de Brandis bemerken, een van de doelen van een komende wandeltocht, 'k zal er wel een dag voor nodig hebben heeft Pascal, de "man in charge", me verteld.




Onderweg, na de Couloir Samson, trokken we door de tunneltjes naar de Tours de Trescaïre , en daar kwamen we een ploegske inwoners van Essen tegen - dat werd babbelen natuurlijk, en gemeenschappelijke kennissen bijeen zoeken. Leuke momenten zijn dat altijd. Wat de gieren betreft, die daar hoog op de rotsen hun nest hebben, we hebben ze wel gezien, maar ze zeilden zo hoog in de lucht dat fotograferen geen zin had, misschien ooit een andere keer!


5 comments:

Kernijn said...

alleee,dat ge op zo'n tocht nog vlamingen tegen komt is wel plezant zekers,en vertrelt later maar eens over die voettocht die je daar nog gaat doen,groetjes vanuit belgenland.

Marrek O'Polo said...

Mensen uit Essen?
Van den Hoek, den Uil of de Wildert?
Van 't Dorp of de Statie, of waren her er van den Heikant???
Geen bekend volk ...?

peterpignans said...

Guy en Chantal, Lode en Francine ... meen ik me te herinneren , maar ze keneden de Jacobsen uit den Hoek , allee, gij nu !

Marrek O'Polo said...

Daar zal zeker een Van Loon, een Peeters, een Vandenbroeck en misschien zelfs een Uytgewilligen bij geweest zijn ...
En als ze de Jacobsen van den Hoek kennen, dan misschien zelfs een Suykerbuyk.. ???
't Is weer aan U !!

peterpignans said...

Als ik nog eens in de Verdon rondloop zal ik het hen vragen - dat van die Suykerbuyk dan, want de anderen kennen ze allemaal !