Thursday, May 22, 2008

Wij weg met de Mtb...




Wij dat zijn mijn zus, Lieve, haar vriendin Maria en ik hoor er natuurlijk ook bij. Fietsen op de "remorque", en wij met de mountainbikes naar de Plaine des Maures, bekend van vroegere blogs. Het was eigenlijk de eerste keer voor mij in de maand mei, de winterbegroeiing had ik al gezien, de vroege lente ook - het Bois de Rouquan ligt er dicht bij - de zomer ook al, en wat zouden we nu krijgen ?




Serapias cordigera ,zo heet ze in het latijn, familie van de s. neglecta van een paar weken terug, en we hebben er tientallen gevonden - zoals we honderden vlinder-lavendelstruiken langs de weg gezien hebben. Of we nog terug gaan? Zeker weten, al was het maar omdat er ook prachtige jeneverbesstruiken aan het Lac des Escarcets te vinden zijn. Niet altijd zitten er toeristen onder, deze keer wel en ons Lieve wou er absoluut een soeveniertje van, wat uiteraard werd toegestaan ...





2 comments:

Marrek O'Polo said...

Dat loopt ginder echt allemaal op wieltjes, zo te zien. Ik, van mijn postoperatieve kant, moet de fiets nog minstens 2 weken aan de kant laten, maar dan... !!!

MP

peterpignans said...

Dan zal er nogal gebold worden ...

Volhouden Marco, dan geraak je wellicht nog op je homeo-trainer in Peking ...