Monday, December 17, 2007

Besse-sur-Issole

Dat is de naam van het stadje hier een paar kilometer vandaan waar ik vandaag heen moest om ... verblijfsbelasting te gaan betalen - in Belgarije heet dat gemeente- en provinciale taks of iets dergelijks ... Laat duidelijk zijn dat ik er niet echt voor mijn plezier heen reed.

En Besse ligt ook nog vlakbij een soort van heel grote vijver, of een klein meer, al naargelang je norm uiteraard voor het een en ander. Nu is het " Lac de Besse" ook een plek waar een legende aan vast hangt. Ooit, lang geleden, zou het stadje omwille van het liederlijk gedrag van zijn inwoners verzwolgen geweest zijn. In het meer uiteraard. En heel diep in het meer ligt een steen waarop gegraveerd ... de zin die je op de laatste foto te lezen krijgt. En om die te kunnen lezen, mag er natuurlijk niet te veel water boven die steen staan.

Uit de twee eerste (eerste twee ?) foto's maken jullie alvast op dat we nu in een periode aangeland zijn, waarin we misschien niet direkt de tekst op de steen kunnen lezen, dan toch om zuinig te worden met water.

Gelukkig maar dat er nog rosé is ...





En voor diegenen die het prentje niet ontcijferen kunnen , hierbij de vertaling ;

" Wie me gezien heeft heeft er bij geweend,
Wie me zal zien zal er bij wenen ! "

No comments: