Tuesday, May 01, 2007

Op 1 mei






... zijn meiklokjes hier zeer populair - zowat overal worden er te koop aangeboden, want ze zouden geluk brengen voor wie ze krijgt.

Nu is het een beetje moeilijk voor mij om jullie allemaal te verrassen met wat uiteindelijk in jullie contreien een "gewoon" bosbloempje is, dat ook in veel tuinen gratis te vinden is. En daarom ( en ook omdat het zoveel goedkoper is , hier komt mijn Noord-Brabantse oorsprong de kop opsteken...) biedt ik jullie een paar "gewone" wilde bloempjes van hier aan.

Op foto één een in het wild groeiende lelie-achtige , de Asphodele, en links op de achtergrond te zien al een glimp van het gele bloempje uit de familie van ons linnen, Linum en nog wat erbij ( in mijn flora vind ik het nog niet precies - morgen gaan checken). En we besluiten in schoonheid met de Anacamptis pyramidalis, één van de opmerkelijke wilde orchideeën die we hier gelukkig nog vrij regelmatig mogen ontmoeten.

No comments: