Thursday, May 03, 2007

Vorm en kleur...

... vind je soms heel toevallig. Deze vlinder heeft wat meer geluk gehad dan die van Boudewijn de Groot - ik heb hem met een beetje moeite uit het zwembadwater kunnen redden, en terwijl hij op zijn positieven kwam kon ik op tijd mijn fototoestel halen ...



En soms ga je ernaar op zoek, zoals zondagnamiddag ll. toen ik de "Printemps à Pignans"-tentoonstelling in en rond het atelier van Jean Miotte bezocht. Ik vraag me af of zijn koe niet te zien is geweest in Brussel toen heelder kudden grazers er een zomer of twee geleden de stad opvrolijkten. Als ik alles goed begrepen heb verhuist deze van hier naar Saint-Tropez voor het zomerseizoen.

Op de achtergrond enkele schilderijen van een vroeger medewerker van Jean Miotte, Kristian Desailly, die nu een eigen atelier heeft in Gordes - nog een adres om eens te gaan opzoeken...



En er waren ook enkele beeldhouwwerken te bewonderen, waarvan ik dit onbenoemd stuk van de Nigel Ritchie zeer mooi heb gevonden.



En laat ik dan om af te sluiten maar eventjes persifleren - "Dag vrienden van ... de vorm en kleur" !

4 comments:

Unknown said...

Hi Papa Peter,

Vorm en kleur kan zeer waarschijnlijk mama Liliane en de andere dorpshuisbewoners ook nog wel bekoren. Misschien moeten we dat ergens proberen in te lassen. 2 Weekjes te gaan en we kunnen eindelijk vetrekken... Ben je je al aan 't voorbereiden om die hele bende te ontvangen?

Liefs, Titi

Lijn said...

Is misschien wel de moeite om bij J. Miotte te horen of we eens een keertje mogen komen kijken op een voor hen geschikt moment. Plan gerust mocht je hen tegenkomen.

Koe is inderdaad gezien hier maar waar weet ik niet meer.

kus zus

Marrek O'Polo said...

Dear Pjottr,

ook via deze een geruststelling: "hem" is terug!!! Niks ergs, inderdaad te weinig tijd ... Zal niet meer gebeuren !!! Sorry !

MP

Lijn said...

Yentl komt hier net met een mooi vlindergedichtje aan ... wil je het niet onthouden

rupsje at
een gat in een blad
rupsje spon
rupsje spon
een grote cocon
vlindertje vrij,
vlindertje vrij,
en weg ben jij

dikke zoen van uw kapoen