Friday, April 20, 2007

Bxl

... zag er voor mij vandaag onder meer uit als in volgende foto's - op weg naar "de Cinquantenaire" in de buurt van het Schumanplein : een bouwwerf - een beeldhouwwerk dat PH. Vanden Bossche, beeldhouwer van wie ik hopelijk de naam goed heb onthouden , omschreef als "De stedebouwers" ... - zicht op het park en een stukje van de paleizen waar onder andere het Museum voor Kunst en Geschiedenis is gevestigd - en uiteindelijk Brussel zoals het zich dikwijls toont : duidelijk zichtbaar hoeveel inwijkelingen hier gevestigd zijn, duidelijk dat de zeer veel stadsbewoners met zeer grote vier-maal-viers menen te moeten rijden, en duidelijk op de achtergrond een groep mensen die opkomen voor wat zij als hun recht beschouwen ...




Over de tentoonstelling die ik graag wou bezoeken, en dat dan ook gedaan heb, later een beetje uitleg en een beeld.

Maar ook nog een prentje van "onzen Tom" die het al een stukje beter stelt dan een dag of twee geleden ...

1 comment:

Marrek O'Polo said...

Pjottr,
ik mag geredelijk aannemen dat het zonnebrilmeubel dat Tom's aangezicht siert wel degelijk dient om het scherpe licht te filteren en hem aldus van bijkomende hoofdpijnen te vrijwaren. Of is de "incognito-look" al een must voor deze BV in BX ??
Doe hem de groeten en ik wens hem wederom en opnieuw een spoedig en algeheel herstel toe !

MP