Tuesday, February 13, 2007

Het geraamte...

... van wat de "Verhalenhut" moet worden staat er eindelijk - eindelijk ja, want ik praat er al bijna een jaar over. Over de Verhalenhut dan. Met de takken van de boom die - zie juli 2006 - ooit neergehaald werd hier beneden in de tuin was ik al zolang van plan een hut te bouwen om er aan kleinkinders en andere bezoekertjes verhalen te kunnen vertellen of voorlezen. En zie, gisterenvoormiddag was het droog, 'k had niks bijzonders om handen, en die takken lagen daar te wenken, en het was niet echt koud, en ik kon wel wat beweging gebruiken, niet direkt fietsweer, enfin het was "le moment suprême" ..... om eraan te beginnen. En het resultaat komt vandaag op mijn blog. Kijk maar.



"Verhalen-hut ?" vraagt iemand zich nu wellicht af, en terecht natuurlijk. Er zijn er me een paar overgebleven uit een al "enigszins" lang verleden, toen ik nog in Kongo - dat heette toen nog gewoon Kongo - mijn leerlingen op de "Ecole Secondaire de Kangu" in de Engelse taal inwijdde. En uit een klein leesboekje in eenvoudig Engels kon ik nu en dan de verhalen van Kalulu de Haas voorlezen. Ook "ons Lijn" en "onzen Tom" herinneren zich wel één en ander - en ik ook , maar slechts enkele van de streken van de slimme Kalulu zijn me bijgebleven. Eén dezer dagen zet ik er wel eens eentje op deze blog !

En er ligt hier ook ergens één van de boeken die ze zo mooi "livres de chevêt" heten in het Frans, zeg maar "nachtkast-boek" , de volledige bundel Fabels van La Fontaine, en Van den Vos Reynaerde heb ik ook nog ... 'k Zal niet eens wat moeten verzinnen!

5 comments:

Marrek O'Polo said...

Hoewel, my dear Pjottr, een goed verzinsel is nooit weg ... En het breit zo lekker verder, vraag het maar aan ... de geitebreier !!!

MP

peterpignans said...

De geitebreier ? Die zal eens op bezoek moeten komen in de verhalenhut , en zich voorstellen. Misschien familie van de woestijnvis, van de bietebauw, de doezeman of de dahut ? En waar is ie geboren ? De bossen van den Horendonk, of die rond het College van Essen ? Graag wat meer voorlichting - ik ben razend benieuwd.

Lijn said...

Looks good ... mogen wij daar ook mee in ?

tomix said...

waw een mooi begin, ik denk dat ik hier nog een oud schapevel heb liggen om er op te hangen.

ankedm said...

wouw zo'n tof idee!!
kan alleen maar plezant en gezellig worden!!