Friday, February 16, 2007

15-51

Nee, geen basketbalwedstrijduitslag, gewoon een verwijzing naar de datum van vandaag, 15 februari, en het eerste pastiske van dit jaar - 't was misschien geen "Cinquante et un" , maar op het glas stond dat getal toch wel hé! Dit alles om te laten verstaan dat de zomer zich al stilaan lijkt te melden.

Deze namiddag op 'n fietstochtje hier achter de deur via Barbeiranne naar Mal Vallon en zo richting Flassans stonden de Barlia's (jullie kennen die grote wilde orchideeën ondertussen al wel) en de wilde krokussen zich mooi te maken langs de weg - 'k kreeg al bijna zin om op "bollenjacht" te gaan, maar'k zal het maar bij de in mijn tuin nu ook volop bloeiende gekweekte krokussen houden... die "wilde" weet ik staan, en ze staan daar heel goed - en wie in februari eens op bezoek komt, die neem ik dan wel mee ( en als het niet per fiets kan... zo ver is het niet - te voet kan makkelijk , en dan zelfs na een 102 ... zijnde 2 x 'n 51!).



2 comments:

peterpignans said...

Eigen comment : ik dacht héél éérlijk dat het vandaag pas de 15e was ...

Marrek O'Polo said...

dear pjottr,

misschien is het wel de 30° vandaag, na 2x "51" ...
't is eigenlijk een schitterende tip, voor morgen dan ... wij genieten hier ook van een meer dan behoorlijk weekend (14°C tot 16°C) ... dus da's voor mij voldoende om de "51" aan te spreken !!
A la votre ... !!!

Marco Polo