Friday, October 20, 2006

Herfstwerk.


... is de winter voorbereiden. En trouwe lezeressen en lezers zullen zich nog wel herinneren dat ergens in de zomer er hier een oude trouwe pijnboom gesneuveld is, waarschijnlijk van ouderdom gestorven, want de Aleppo-den wordt niet zo erg oud. Het opruimen van takken en takjes had al enige tijd in beslag genomen, deze week is het serieuze werk begonnen : sneetjes afzagen, die dan weer gekliefd kunnen worden - gelukkig heeft één van mijn buren hier me aan het nodige gereedschap geholpen : eeen kettingzaag met een blad van zowat tachtig centimeter, een koppel getorste spieën en een voorhamer waar ik al stijve armen van krijg als ik er te lang aan denk ... maar ja, als ik deze en volgende winter mijn living met een lekker houtvuur wil leefbaar en gezellig maken, dan zit er niks anders op dan : zagen en klieven ! Het is niet de bedoeling van de hele stam "vuurbestemd" te maken, ik ben van plan van het bovenste stuk ( zie foto) zo te gaan bewerken dat de kinderen deze zomer er een pracht van een klimobject aan hebben - meer daarover later, als zagen en klieven gedaan zijn !





Tussen haakjes, deze week is er sinds héél lang weer regen gevallen, wat me niet weerhoudt van toch nog alle dagen tenminste één keer een zwemtochtje te maken , met een heerlijk tintelend vel als ik het water verlaat - heel lang zal ik dat niet kunnen blijven doen : volgende week een bezoek aan Belganistan ! Wie weet ontmoeten we elkaar daar !

1 comment:

Marrek O'Polo said...

Dear Pjottr,

géén den die de zaag- en klief-aktiviteiten van mijn maat overleeft !!! Nu je naar Belgiskije komt zijn de bomen hier dan ook verwittigd, en ... er twee waard !!! Dat wordt zweeeeten !!!

Marco Polo