Tuesday, May 09, 2006

Vampier ?

Een niet alledaagse titel voor een spotje vanuit Pijnpittendorp, denk ik bij mezelf. En toch, soms gaat een mens twijfelen. Lees verder en stuur me commentaar, zelf kom ik er niet alleen uit.

De perikelen met tenen, pezen en gewrichten zijn jullie genoegzaam bekend. Behalve een radiografie ofte x-stralen-foto had de dokter eveneens een bloedanalyse voorgeschreven - vorige week dinsdag. Woensdagmorgen is de verpleger langs gekomen en heeft me een naald in de rechterarm geprikt, een voor mij onbekende hoeveelheid bloed afgetapt, en beloofd dat ik donderdagnamiddag het resultaat van het onderzoek wel zou kunnen gaan ophalen bij de apotheker.

Vermits de radiografie toch pas vrijdagnamiddag klaar was, dacht ik dat zaterdagvoormiddag vroeg genoeg was om die resultaten op te halen. Bij de apotheker echter geen spoor van enig verslag? Bij het lab was de naam "Peterpignans" eveneens onbekend. Komt toevallig de verpleger binnengestapt bij de apotheker. Met veel excuses, en na kontrole in zijn wagen, blijkt dat hij de flesjes niet had binnengebracht, en dus moest hij terug "langskomen", wat deze morgen gebeurde. En wat weer met prik en aftappen van bloed gepaard ging natuurlijk. En dat "gebeurt me nooit" zei hij erbij, en ik moest ook niet een tweede maal betalen - het had er nog moeten bijkomen - hij een lekker rood ontbijt, en ik nog betalen ook zeker !

1 comment:

Marrek O'Polo said...

dear pjottr,

vertoonde de man in kwestie enige "tom cruise"-trekjes ??? of was hij een stevig vragensteller, een interviewer zoals ze zeggen ... of is er sprake van enige "Sympathy For The Devil" ???
laat het ons weten pjottr, alvorens met een pijnlijke teen van het toneel te verdwijnen!

marco ... as polo as possible