Saturday, May 13, 2006

Blauw, rood, zwart ...

De eerste kleur uit de titel kwam eergisteren-avond "out of the blue" deze kant uit. De televisie aan, na het nieuws, een liedjes programma, "Zo is er maar één", en zingt Kris De Bruyne toch niet het ongelooflijke "Blauw" van The Scene, of van Thé Lau, of van ... al wie het ooit gehoord heeft. Deze jongen werd er stil van, en voor wie zich mijn leeftijd herinnert, zeg maar deze knaap ...

Rood was de kleur van de wijn uit het liedje, wat zeg ik, de song, het kapotte-ziel-lied van wijlen Bram Vermeulen, ook een monument. En dat Sioen het zong deed er helemaal geen afbreuk aan. Ook al blijft "Blauw" bij mij bovenaan.

En dan kwam het niet aan te nemen zwart. Niks meer met liedjes. Niks meer met zangers. Alleen maar rouw, niet begrijpen, machteloos kwaad zijn. Wie heeft zo'n eigendunk, wie haalt het in zijn hoofd zo maar de straat op te lopen, na aankoop van een geweer het ding te richten op volkomen onbekende onschuldigen, welke voedingsbodem heeft tot zulke aberratie geleid ?

De foto die bij de eerste kleur uit de titel hoorde, houden jullie maar te goed - over een paar dagen komt ze wel.

4 comments:

Marrek O'Polo said...

zo zie je maar "jongen", voor je het weet ben je aan een nieuwe internationale driekleur ... of bestaat er al zo'n kombinatie ?

marco polo

Marrek O'Polo said...

pjottr,

kan jij ginder "één" op je tv ontvangen ? of via internet ??

marco (nog steeds) polo

peterpignans said...

Zevende dag - nieuws om 19;10 u - en zo nu en dan een programma dat er via BVN doorkomt - over de Rode Loper wil ik het niet hebben, en verder kijk ik al niet echt veel tevee, maar soms valt het wel mee !
En nu Aloysius zijn "vijftiende dag" er zit aan te komen kijk ik alleen daar nog naar uit !

peterpignans said...

En voor de nieuwsgierige lezer :BVN is een satelliet-kombinatie van VRT en een paar Nederlandse Omroepen ...