Thursday, April 06, 2006

Minder goed en goed nieuws

Het minder goede , om te beginnen, is het feit dat ik weer eens ongeduldig en ongedurig veel te rap dacht dat die ontsteking na een dag of vijf wel "uit de voeten" was. Helaas ! Niets is minder waar. Gisteren geen poot meer kunnen verzetten, ' s avonds een hoop pijn, dus smeren en pijnstillers pakken om toch te kunnen in slaap vallen, vandaag : " den blok erop" , ik doe geen klap die me moeite kost, ik smeer en leg ijs, en zoek comfortabele plaatskes, in of uit de zon die het hier al echt goed doet. En nu en dan een warm voetbad met zout erin , dit alles in de hoop er over een paar dagen weer klaar voor te zijn.

Het goed nieuws ? De "sterrekes" zijn gevonden, via mijn Guide du Naturaliste du Var, ook al groeiden ze "op het randje" van de Var : ik voeg er een foto bij die niet van mij is. En ze kunnen zelfs in Belgarije op een half-schaduwplekje zonder enige vorm van mest maar lichtelijk vochtig een plaatske vinden , en ze heten : Leverbloempje - Hepatica nobilis in het latijn , en 't is familie van de anemonen die bij een vorige blog hoorden.
H

Nu nog op zoek ( daarvoor moet ik me niet te veel inspannen...) naar dat andere hoopje bloempjes, hoewel ik al enig idee heb ... we zullen er de spanning (!) maar wat inhouden .`

Zonnige groeten vanuit Pijnpittendorp!

1 comment:

Marrek O'Polo said...

dear pjottr,

zorg toch maar goed voor je "onderdanen": zij dragen je uiteindelijk naar al die mooie plekken!
als je zon genoeg hebt, stuur er dan een beetje naar burgos want hier zakt de temperatuur opnieuw naar belgistanese waarden...
vanavond tafelen met Aloysius: verslag volgt!

marco polo