Wednesday, September 14, 2005

Vancouver BC

Het is me toch al gelukt van op mijn blogspot-systeem te geraken, vandaar een wat langer verhaal als alles goed gaat.

Dat ik heel goed ontvangen ben bij Even en Anne mag nog wel eens onderstreept worden, ook al stond Even me op te wachten op de luchthaven daar waar binnenlandse vluchten aankomen, en ik stond/zat/lag/hing een verdieping lager... Een telefoontje na een uurke of twee bracht de oplossing.

De eerste dagen werden dagen van kennismaking met het leven hier, de stad zelf en buren en vrienden. Daar hoorde onder meer een voetbaltraining van de achtjarige tweeling Hedvig en Tora bij, een paar wandelingen in de buurt en langs het strand - Even's huis geeft uit op de Pacific en ligt in een zeer groene zone. De bomen hier , ook in het hartje van de stad zijn onwaarschijnlijk hoog en dik, en de huizen hier in West-Van staan ofwel aan het strand ofwel tegen de bergwand aan. Resultaat : de zwarte beren komen gewoon je garage binnen als ze niet gesloten is natuurlijk. Een van Even's buren heeft onlangs een beer in zijn tuin "gevonden" die sterke interesse hd in zijn japanse karpers ... misschien makkelijker te pakken dan de zalmen die aan hun trek beginnen. Dat schouwspel is voor een van deze dagen.

Zondag was voetbalwedstrijddag, mijn gastheer is niet zomaar trainer natuurlijk, hij moet op de hoogte blijven en zijn relaties onderhouden ...

Maandag een paar uren de bergen in - hier achter het hoekske zal ik maar zeggen, Mount Seymour op - helaas kwamen de grijze wolken uit het Noord-Oosten het zicht op de stad en de vele zee-armen en eilandjes verstoren. En dan gisteren met de fiets naar Stanley Park - ligt midden in de stad, is zowat zesendertig keer zo groot als "'t paarrek van tstad" en de dikste boom heeft een omtrek van twee-en-twintig meter. Er staan ook een reeks prachtige totempalen en er wordt heel veel gesport - iets wat hier erg veel in openlucht gebeurd.

Vandaag trek ik per boot met Ian Bridge, een van Even's collega's mee naar Vancouver eiland om er een paar dagen te blijven, en met het watervliegtuig terug volgende vrijdag.

Meer daarover later, laat het allemaal smaken, profiteer van het weer als het goed is, en "see you in a couple of days" .

1 comment:

Marrek O'Polo said...

pjottr,
ben blij dat er weer eens nieuws is van jou. klinkt allemaal geweldig daar!! vandaag voor 't eerst sinds veeeele dagen was het hier grijs & miezerig weer. korte onderbreking van onze nazomer, denk ik maar, en heb de hele (vrije school-)namiddag in de tuin gewerkt. was ook weer eens iets anders na al die basketjaren ...
geniet ervan, en als 't een zwarte beer is spreekt ie misschien swahilli ???
groeten en tot weldra...
marco polo