Monday, September 19, 2005

Van Zondagnamiddag naar ...

Van Isle morgen , na nog eens een soccermatch straks met Even - de Vancouver Whitecaps spelen de play-offs hier en hopen te winnen maar het zullen die van Montreal wel worden waarschijnlijk. But ... you never know !

Vandaag een korte hike in Lyle Valley gemaakt, met Even en de tweeling, over een hangbruggeske zo'n twintig meter boven het water van de bergstroom die van Mount Seymour naar beneden komt, over de rotsen en door het bos, picknick temidden het water (nu stillekes tussen de rotsen door , in de lente zeker en vast bruisend en niet te bevaren, zelfs als je een meester bent in een kayak.

Morgen keer ik terug naar Vancouver Island, mijn plannen zijn wat aangepast, ik ga eerder de Pacific van dichterbij bekijken, Tofino en Clayotchoc Bay in het westen daar, gezien de plannen om de Rockies over een jaar of twee te gaan doorkruisen. Ik zal er maar even bijvoegen dat deze kant van de wereld me zeer sterk bevalt, niet in het minst omwille van de ruimte zelf als om de openheid van heel veel mensen die je hier ontmoet. Meer nieuws later, nu nog wat gaan lezen over de Haida en de Kwakwaka'wakw en andere Tsimshian-shamaans, totems, chiefs en legenden.

Jullie worden van hieruit een hartelijk "See you " gewenst , tot binnenkort en "Houwdoe" voor die van Essen !

3 comments:

DanyThePany said...

How ! Big Chief Peter...
Hoewist ? Alles ok ? Ben blij dat BC je zo bevalt..lijkt me allemaal heel leuk en tof daare.. Hier schijnt het zonneke terug volle petrol ! Iedereen ziet er weer vriendelijker en beter uit. Op school nog gene nieve uurrooster, maar we zijn goed vertrokken en de routine komt er terug in... Volgende week vrijdag sportdag...weet je wat onze Marco Polo nu weer heeft uitgevonden ?? Boeregolf aub ! Ne lange stok met een klomp eraan vast een voetbal voortkloppen tot het gaatje...waar haaltemmet toch altijd ? En ikke...ik doen mee natuurlijk ! Ben eens benieuwd... en hou je op de hoogte ..
Nog veel genieten en seafood eten (chansaaard !!) en veel verslagskes schrijven zodat wij ook iets aan ons leven hebben !
kus,

peterpignans said...

Hey There Dany,
Nog even rap voor de ferry naar Nanaimo : succes "on the greens" doe de lieverds veel groeten, de rest ... je weet wel. Enne, plezant van zo nu en dan de werkende medemens een beetje te kunnen jennen van hieruit ? You bet it is !

Marrek O'Polo said...

Hallo Pjottr,

ziet er meer dan goed uit ginder!! Is je terugvlucht al bevestigd, anders zou ik het wel weten... Hier is 't gewoon bangelijk goei weer, en weet je ... voorlopig uurrooster zegt dat ik steeds bij mooi weer mag thuis blijven!! Da's gene zever hé ... op die manier kan ik nog eens van ons Hobokense Jaarmarkt profiteren.
Hou je haaks (zeggen die van Roosendaal)en geniet er maar van

Marco Polo