Sunday, June 14, 2009

Van toen Bourvil en de Funès ...

... de wegen in Frankrijk onveilig maakten waren er op de show van de Retr'Opel Club vandaag nog aardig wat getuigen. Voor de gelegenheid mooi opgepoetst stonden er een hele boel "Voitures d'Epoque " op het marktplein van Pijnpittendorp. De exemplaren die me het meest aan de Gendarme de Saint-Tropez en andere films uit die tijd deden denken heb ik voor jullie op een rijtje gezet. "Nostalgie, quand tu nous tiens ..."


















P.S. 1. Niet alle - menselijke - exemplaren dateerden uit die tijd, weliswaar...

2. De "Opels" hebben nooit echt mijn interesse gewekt, ook al stonden er heelwat - geen foto's ...

6 comments:

vero.nick said...
This comment has been removed by the author.
vero.nick said...

Wree schoon camionneke Peter, t'is precies ne citroën, zoals die zware een paar fotookes verder?

Anonymous said...

Het menselijk exemplaar zal zijn fiets toch moeilijk in dat bolhoedje krijgen, vrees ik.

peterpignans said...

@ vero.nick - inderdaad ne citroën, herkenbaar aan de dubbele omgekeerde V - die verwijst naar een soort tandwielen die André Citroën zou hebben uitgevonden - ook al ben ik daarvan niet zeker, van dat uitvinden ...

En fietsen in bolhoedjes ... wie denkt daar nu aan ... als zijn hondje er amper plaats in vinden kan !

peterpignans said...
This comment has been removed by the author.
red fugitive plentitude said...

ela ela geen kwaad woord over nen opèl hain, copain ! ~ann~