Saturday, June 06, 2009

Nogmaals de Verdon

Jullie kennen de Route des Crêtes tussen Cassis en La Ciotat van er zelf over te rijden, of van foto's die al wel op mijn blog gestaan hebben.

Gisteren hebben we er een andere gevonden. Een kilometer vóór La Palud op de rechteroever van de Verdon begint de D 22 , en die heet eveneens Route des Crêtes. De baan loopt over de bergkam hoog boven de rivier, zowat vijfentwintig kilometer bochten en uitkijkpunten.

Tegenover de Tours de Trescaïre , gekend als nestelplaats van de vale gieren, liggen er zo verscheidene "belvédères", en daar kwamen gezegde vliegkunstenaars ons gisteren tonen wat ze zoal kunnen. Ik ben er nog altijd wat overhoop van. Het stukje video hierbij , met mijn klein Pentaxke gemaakt, geeft er een flauw vermoeden van. Ik moet zeker terug daarheen, met beter materiaal, maar ben nu al zéér blij met wat ik heb mogen meemaken !



6 comments:

Anonymous said...

Chique dinges, Peter. Ga maar eens terug met deftiger gerief. Weet ge nog dat camcordertje dat ik kocht bij Aldi? Wel, het heeft alreeds de geest gegeven. Het deed niets meer, dus heb ik het terug gebracht en mijn centen teruggekregen. Al bij al was het gene vette, filmpjes in AVI formaat dat Quicktime niet wil spelen, VLC speelt ze wel maar dan is de klank weer abominabel. Op naar Grobet dus.....

Marrek O'Polo said...

Vooral Gieren 5 & 6 zagen er prachtig én hongerig uit. Pas toch maar op als ge teruggaat Pjottr: een verwittigd man is er twee waard en dat is ook zo volgens de gieren die dan meteen twee vliegen in één klap slaan! Knap filmke, ik kijk al uit naar de langspeelversie.

Anonymous said...

Ondertussen heb ik een klein programmeke gevonden, EasyWMV, waarmee de AVI files naar mpg files zijn geconverteerd en dus leesbaar in Quicktime. MP4 werkt (tot nu toe?) niet.

bruno said...

tijd dat we vertrekken naar het land van de roofvogels, passeren Rocamadour, denk dat ik nog ééns langs de facinerende roofvogels ga kijken.

Kernijn said...

Hey niet verkeerd denken hé,gieren zijn geen roofvogels maar prooidieren,eksters en vlaamse gaaien dat zijn roofvogels.Prima filmke,zal daar in de toekomst ook eens moeten gaan kijken.

Anonymous said...

http://li.wikipedia.org/wiki/Vale_gier