Saturday, October 18, 2008

...rfstbl...

Daar mijn goeie vriend Wouthje op zijn blog Ardea reeds de herfst heeft ingeluid, vond ik dat jullie ook recht hadden op een foto-impressie van wat dat seizoen hier allemaal "aanricht" ...

En daar ik zijn titel niet wou stelen moest ik maar wat anders dan die van hem bedenken. "Herfstbloempjes" had het kunnen zijn, maar de opeenvolging van medeklinkers in dat woord viel me op en zette me aan het denken. Eerste bedenking : "Zouden er nog vele talen zijn waarin de combinatie "rfstbl" mogelijk is ? " Onmiddellijk gevolgd door :" Wouthje zal ze wel vinden vermoed ik ... "

Enfin, herfst dus. Na de vendanges, die zijn ondertussen afgelopen, na het "roodworden" van de wilde wingerd tegen de gevel, en na de regenval van vorige week woensdag - 66 liter water per vierkante meter - is het hier voor vele wilde planten opnieuw .... lente geworden.

Dit typisch mediterraan verschijnsel illustreren de lieverdjes op bijgaande foto - een anjertje, wat madeliefjes, en ik vermoed ook nog enkele leeuwentanden op een hoopje bijeen. Ze groeten jullie samen met mij !




5 comments:

Anonymous said...

Omdat we nu in Mddlkrk zijn met beperkte internetmogelijkheden zoek ik later wel eens naar rfstbl en zo. Mooie bloempjes, de regen doet deugd.

Marrek O'Polo said...

Hll Pjttr, k k hb mmntl t kmpn mt ht ft dt k nt p mn trdtnl ntrntstk zt. dt wl chtr nt zggn dt k gn brcht z knnn chtrltn p w blg. Stl ht wl... bnnkrt schrf k j wr vnp mn gn pctj!

mrc pl

Marrek O'Polo said...

Ao o, e a auuij oo ee ie-aia a i ei eaa oe... aa a i i eij ie e e o ee oeiije ui a e oie ooa!

ao oo

peterpignans said...

He racoM, kins nav naatsrev. Skrijv het snee in consonanten/mdklnkrs...

Marrek O'Polo said...

Pjottr, als je deze klinkers tussen de genoemde consonanten van het eerste bericht mijnensweegs plaatst dan zou een en ander U duidelijk moeten worden.
Hier gaan we:

ao o, oo i e oeee e ae e e ei a i ie o ij aiioee ieee i. i i ee ie ee a i ee ei ou ue aeae o u o. e e e ... ieo ij i e ee ao ij eie eeeee!

En nu maar knippen en plakken...
Houdoe !!!

marco