Saturday, October 04, 2008

Ocharme...

dacht ik gisteren toen ik het beestje dat op de foto staat gisteren uit het zwembad had gevist. En het had zo'n mooie vlinder kunnen worden... en een grote ook nog, want de rups in kwestie was wel even lang en dik als mijn pink. De linker dan, die is wat kleiner dan de rechter ...

De dag tevoren kroop ze nog over een van de stengels van de wolfsmelk, en dacht ik " Ga maar gauw ergens verpoppen, maar laat mij eerst een foto maken !"




Als je goed kijkt bemerk je de hoorn op haar achterlijf, en niet waar je die zou verwachten - haar kopje zit linksonder, en die schijnbaar stevige stekel zit er om vijanden te verschalken - bang maken zeg maar, of om ze te doen "denken" dat haar kopje daar zit, slimmerik niet ?

4 comments:

Kernijn said...

Mooie rups,maar van welke vlinder ?In ieder geval heeft ze wel mooie kleuren,spijtig dat ze zo aan haar einde is gekomen in plaats van een mooie vlinder te worden.

Anonymous said...

Dat is de rups van een wolfsmelkpijlstaart. Voor de liefhebbers meer hierover op http://www.vlindernet.nl/vlindersoort.php?vlinderid=421&vq=wolfsmelkpijlstaart

Marrek O'Polo said...

Jaja, wolf, melk, pijl of staart... Dat komt ervan als je achterwaarts door het leven gaat ...
Dank aan Wouthje voor de info: ik ga er zeker eens naar kijken!!

Kernijn said...

U bent echt ne goeie knobbel,Wouthje,zo weten we ook weeral hoe deze mooie rups noemt,ge zijt precies ne echte natuurmens aan het worden,bedankt hiervoor.