Wednesday, August 28, 2013

Al te lang ...

... inderdaad al te lang geleden dat ik nog eens een blog pleegde. Blame it on me ... and F-book, waar snelle berichten zo makkelijk zijn ! Veel bericht maak ik er deze keer ook niet van , zoals gewoonlijk : beelden zijn eerder mijn ding , dus wat volgt moet dan maar spreken . Een vierdaagse trip naar de Tarn, de Lot en de Vis stond onlangs op het programma - mijn ouwe trouwe Yammeke bracht me erheen, en terug uiteraard ook. Hierbij een paar prentjes van ontmoetingen.

 Op naar de Mont Aigoual, waar Grenouille uit Le Parfum geboren is ...

Deze beestjes waren de laatsten van een grote kudde die zeker zorgt voor lekkere kaasjes .  We zijn hier op de Corniche des Cévennes - niks dan slingerwegjes - leuk voor de motards onder ons ! 

Vlakbij Le Rozier vloeit  de Jonte in  de Tarn  - ook weer een plek waar de gieren thuis zijn.



In de Gouffre de Padirac loopt er altijd wel water langs de wanden , wat dan weer voor  varens en mossen zorgt .




Vanop de vloer van de Gouffre, meer dan 100 meter onder de begane grond , zie je de wolken voorbijzeilen. Het mooiste moet dan nog komen, maar voor beelden moet je naar  hun website , fotograferen of filmen mag je er niet . 


De wolken, of liever de mist houdt 's morgens de Causse bij Millau mysterieus .




En van het Plateau de Larzac hebben we ook al wel gehoord - daar lopen de schapen die voor de Roquefort zorgen , en er staan eigenaardige rotsen zo hier en daar, als waren het wegwijzers uit oude tijden .

2 comments:

Anonymous said...

Blij dat er terug Pijnpittennieuws is. Mooie tocht.

Unknown said...

het was te lang geleden!
maar heel mooie beelden!!