Sunday, February 27, 2011

... en nog onderweg...

... maar dan terug naar het vertrekpunt kwamen we nog meer fraais tegen.
Dat was dan wel na het doen verdwijnen van een "fougasse aux lardons et fromage" en eentje met olijven.

Op de heuvels van "les Maures" kom je veel kurkeiken tegen, die samen met de kastanjelaars een bron van inkomsten voor een deel van de bevolking uitmaken.


Het leverkruid bloeide al,en de mimosa in de buurt van de villa's nabij het dorp ook.



En hoe authentiek deze menhir is, langs de weg niet ver van het dorp, dat heb ik nog niet kunnen vinden ! Die uit de vorige blog zijn het beslist wel !

6 comments:

Anonymous said...

Mooie foto's en een tochtje bij in de planning voor een volgende visite. Zo'n menhirke zou niet misstaan in de tuin. Zonder het beter te willen weten: die mooie gele ranonkel ken ik als speenkruid.

Anonymous said...

Plantje hier ook te vinden: http://www.kuleuven-kortrijk.be/bioweb/?lang=nl&detail=310&titel=Ranunculus%20ficaria%20/%20Ficaria%20verna%20subsp.%20verna%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20-%20speenkruid,%20gewoon%20speenkruid

peterpignans said...

Je hebt gelijk Wouth ! Ik heb mijn bronnen niet voldoende nagetrokken...
Je wint een Duvel !

Lady Gaga said...

Bij deze beelden zou ik ook een Duvel kunnen gebruiken en uit volle borst zingen: Hard Times, hard times never come no more ...
Frisse lentegroetjes!

peterpignans said...

Wie langs komt, ... heeft kans op die frisse Duvel ! Lente of niet !

Anonymous said...

Joepie! Een Duvel! Da's lang geleden...