Sunday, April 04, 2010

Nieuwpoort aan Zee...



... was het plekje waar ik zowat twee weken geleden enkele dagen mocht verblijven - dankewel Dany-the-Pany ...

Dat ik er garnaalkroketten heb gegeten, veel kon gaan fietsen, van de Belga-zon heb genoten "working on my tan"... dat allemaal is niet echt meldenswaard. Doch een beeld dat me zeker nog een tijd gaat bijblijven vinden jullie bij de foto's. Kijk maar heel goed rechts op de eerste foto, daar waar de rechterpier begint ... een wit beeld ...



... gemaakt door beeldhouwer Philip Aguirre samen met scheepsbouwer Assane N'Doye in Senegal. De "Gaalgui" die hem inspireerde is gebaseerd op inheemse scheepsbouwkennis. En hij maakte dit om hommage te brengen aan de vele mensen die via die kleine houten bootjes trachten een beter leven voor zichzelf en hun familie te bereiken.




Soms vraag ik me af of ik zelf de moed zou opbrengen om zo een avontuur aan te gaan ...

2 comments:

bruno said...

Ne keer in de golf van Biskaje met 60 knopen wind en de goesting naar avontuur is direct verdwenen.

Marrek O'Polo said...

Volgens mij zijt gij al 10 jaar aan zo'n avontuur bezig...