Friday, September 15, 2006

Stoefen


... moet ook al eens kunnen, en zeker met een kleinzoontje dat nu al aan zijn nautische opleiding bezig is - het spreekwoord indachtig van de appel en de boom bereiden Corto en zijn papa Tom zich al stevig voor op verre tochten te water. Water ? Dat heeft deze nacht hier de tuin goed nat gemaakt, en ook nu vallen er buien. Zoals eerder gemeld zijn de wijnboeren niet echt ontevreden : omwille van de regen worden de druiven wat voller met sap, waardoor de suikerspiegel ietsje daalt, dus ook het toekomstig alcohol-gehalte. En daar de trend naar wat lichtere wijn zich meer en meer doorzet heeft de natuur dat blijkbaar begrepen. Vooral de rosé gaat die kant op, ook wat betreft kleur zijn lichtere tinten zeer in trek - maar over de nuances ga ik me niet uitspreken - wie zowat rood-groen blind is zoals ik doet best geen verklaringen wat dat betreft ! Beste groeten jullie allen, profiteer van wat komt, en vergeet wat niet zo leuk was.

1 comment:

Marrek O'Polo said...

dear pjottr,

niet te doen man !!!!
13, 14 én 15 op een rij: elke dag een publicatie op je blog. en dat na een complete windstilte sinds 20 augustus... nu aloysius primus ook weer zijn maandelijkse daad heeft gepleegd (naar ik uit goede bron verneem tot groot genoegen van al die hem omringen) én signore spaghetti aan een fikse heropstart werkt, zal ook uw vriend marco zich regelmatiger van zijn blogplichten kwijten op een voor u hopelijk aanvaardbare wijze.
voor mij ook ne pannekoek a.u.b. !

marco polo