Sunday, November 13, 2005

Rahib Abou-Khalil


... speelt zijn muziek vanavond op de DVD, en als titel voor een blogje heeft hij zeker des lezers interesse gewekt. Over zijn mengeling van Noord-Afrikaanse muziek - hij speelt oud - en jazz wil ik maar alleen kwijt dat ze ongelooflijk is - en hij schrijft ze zelf ook nog ! Komt hij ooit in de buurt : niet te missen ! En die "oud" is een Libanese mengeling van gitaar, mandoline en nog een ander snaarinstrument , enfin een arabisch muziekinstrument ...

En voor de impressie van "Les Aludes" die hier als foto getoond wordt moet ik Mickey en Les Meszaros, "Vancouverians", en goeie vrienden geworden, bedanken.

Jullie lezers hebben een verontschuldiging te goed : twee weken "Belgarije" hebben me zodanig beziggehouden dat bloggen er niet bij was, tenzij als korte reaktie op iemands' schrijfwerk, de kleinkinderen en hun respektieve mama's en papa's hadden recht op voor ene keer "onverdeelde aandacht".

Nu ik terug in Pignans ben aangeland, waar het weer regenachtig, of liever "belgarijs" is, moet er weer een draad opgenomen om het rechte spoor niet uit de hand te laten lopen - zoals een slecht schrijver het zou formuleren.

Wat er van hieruit te melden valt ? Twee weken Belganistan waren te kort om alleman die ik graag ontmoet had weer te zien. Wat een plezier dat Dany een heel leuke avond ineen gestoken had - iets om zeker nog mee te maken - over de voorwaarden houden we nog wel eens "een klapke" , en het ter sprake gekomen idee om Pignans en omgeving te komen verkennen mag op mijn volledige medewerking rekenen ( ook weer een soort stijl- of gedachte(n)fout zeker, Aloysius?). Tussen haakjes die er niet staan : al die leestekens die ik zo probeer te gebruiken leidt toch niet tot te veel geestelijke inspanning hopelijk ?

Ondertussen heb ik hier mijn maat Even uit Noorwegen-en-Vancouver en zijn echtgenote Anne ontmoet, ze komen hun huis in het dorp verder schilderen, inrichten, klaarmaken, organiseren en kontroleren, en voor de coördinatie met de ééntalige inwoners van de Var zorgt Peterpijnpit ... zoals voor het voeren van mijn andere maat Robert naar het station van Toulon morgen maandag.

Voornoemde Rahib Abou-Khalil en zijn kompanen zijn aan een live versie van de "Lewinski March" toe, en ik aan een slokske van mijn Kasteelbier-in-origineel-glas - een geschenk van die schoonbroer die voor de juiste brouwerij werkzaam is ! Schol !

2 comments:

Marrek O'Polo said...

Was vorige week een blij weerzien! En de heropleving van je blogaktiviteiten houdt het vlammeke in leven!!
Mooie impressie trouwens van je stekje: leuke lichtinval, kan alleen in 't zuiden...
En die muziek zal ik ook eens opzoeken, bedankt voor de tip!

Groeten van Marco Polo

spaghetti said...

Donderdagavond in de Pintxo was een leuke avond. De moeite om tijd voor vrij te maken. We zijn de volgende ochtend een paar uur later vertrokken naar Parijs, maar nietemin goed en tijdig aangekomen.
Bedankt voor je tips, maar die wijken kennen we al...!Ja het wordt moeilijk om nog iets maagdelijks te vinden.